یکی از مهارت های بسیار مهم برای هر مکانیک، توانایی تشخیص انواع سایش لنت ترمز است. به همین دلیل می توان به سرعت علت سایش را تعیین کرد.
تشخیص را بهبود بخشید و در زمان و هزینه هم برای مشتری و هم برای خود کارگاه صرفه جویی کرد و به تعمیر کامل و دقیق منجر شد.
به همین دلیل است که Delphi Technologies ، سازنده بزرگ سیستمهای ترمز، این راهنما را در مورد انواع سایش، علل آن و مراحل اولیه تعمیر ارائه میکند.
حتی پوشیدن
در حالی که مشتریان ممکن است موافق نباشند، حتی سایش لنت های بیرونی و داخلی همه چرخ ها نشانه خوبی است – این نشان می دهد که سیستم ترمز بی عیب و نقص کار می کند.
اگر این اتفاق افتاد، لنت ترمز 206 عظام و سخت افزار را تعویض کنید، سپس پیچ ها و راهنماهای راهنمای کولیس را سرویس کنید.
اگر لنت بیرونی سایش بیشتری نسبت به لنت داخلی نشان دهد، کالیپر ترمز گرفته می شود. کالیپر ترمز نمی تواند لنت را به طور کامل از روی دیسک جمع کند و حتی زمانی که از ترمز استفاده نمی شود باعث اصطکاک می شود.
این نوع سایش معمولاً توسط راهنماها و پیچهای راهنما ایجاد میشود که با سرویس مناسب کولیس، راهنماها و پیچهای راهنما و تعویض لنتها قابل رفع است.
اگر لنت داخلی سایش بیشتری نسبت به لنت بیرونی نشان دهد، کاملاً ممکن است که پیستون کالیپر به موقعیت اولیه خود برنگردد.
این ممکن است در اثر آسیب یا خوردگی کالیپر یا سیلندر اصلی ترمز ایجاد شود. تعمیر شامل سرویس یا تعویض سخت افزار کالیپر ترمز، بازرسی کالیپرها از نظر آسیب دیدگی سوراخ سرپیچ یا کاسه نمد پیستون ترمز است که در صورت لزوم باید تعویض شوند، و بررسی سیستم ترمز هیدرولیک از نظر فشار و تعویض لنت ها.
اگر سایش مواد اصطکاکی شبیه گوه افقی یا عمودی باشد، لنت به درستی نصب نشده است. همچنین میتواند ناشی از فرسودگی پیچهای سربی و مسدود شدن راهنماها در یک طرف لنت باشد.
تعمیر شامل سرویس یا تعویض لوازم جانبی کالیپر ترمز، سرویس صحیح راهنماها و تعویض لنت ها می باشد. این نوع سایش می تواند در کالیپرهای 2، 4 و 6 پیستونی نیز رخ دهد که سوراخ های یکسان سازی فشار داخلی مسدود شده است.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.