ممکن است تابلو دکوراتیو فلزی پاسبان و ترنر نه تنها در دیدگاهشان نسبت به سنت منظره، بلکه در بازتاب آگاهانه یا ناخودآگاه ایده بازگشت به طبیعت یکسان در نظر گرفته شوند – آنقدر در هوا که به پایان قرن نزدیک می شود و شهرنشینی ها و قراردادهای اولیه آن کم رنگ شده است.
ژان ژاک روسو این ایده را از نظر فلسفی پیش برده بود، و حتی «کشانی خانه اپرا» بوچر، همانطور که کنستابل با تحقیر آن را توصیف کرد، نشاندهنده شیوه نیمه جدی و در عین حال بیاهمیتی است که دربار فرانسه تحت تأثیر قرار گرفت.
وردزورث این ایده را با پیشگفتار خود درباره اصول شعر در چاپ 1800 تصنیف های غنایی در انگلستان ارائه کرد.
با این حال، از زمانی که جیمز تامپسون مجموعه فصول خود را پنجاه سال پیش منتشر کرد، احساس شاعرانه نسبت به طبیعت قوت گرفت.
اینکه چگونه تابلو نقاشي خط توصیفات او از مناظر، ترنر را برانگیخته است، با نقل قول های ضمیمه عناوین عکس های او در کاتالوگ های آکادمی سلطنتی آشکار می شود.
علیرغم توجه یکسان آنها به طبیعت و بسیاری از موارد مشابه در ذائقه، تعجب آور است که متوجه شویم چه تفاوت گسترده ای بین این دو نقاش تقریباً معاصر وجود داشته است.
پاسبان، تابلو نقاشی منظره هموطن زاده، هنرمندی بود که به زادگاهش سافولک، به سرزمینهای هموار و طاق بزرگ آسمان آنها علاقه داشت تا کوههایی که تخیل رمانتیک را برمیانگیخت. و او تمایلی به رفتن به خارج از انگلستان برای موضوع یا انگیزه نداشت.
شرق آنگلیا ظرفیت ویژه ای برای برگزاری محبت های هنرمندان متولد این منطقه داشت.
جان کروم (1768-1821) که تقریباً تمام عمر خود را در شهر زادگاهش نوریچ گذراند و به عنوان بنیانگذار انجمن هنرمندان نوریچ در سال 1803 رهبر تنها مدرسه محلی انگلستان شد، حتی بیشتر از یک منطقه گرا بود.
پاسبان بر خلاف هر دو، ترنر، متولد غرب مرکز لندن، در میان آجرهای تاریک و زیر آسمان پر از دود، مجبور شد برای به دست آوردن اولین تجربه خود از مناظر روستایی سفر کند.
طراحی توپوگرافی تابلو مینیمال که موفقیت اولیه را برای او به ارمغان آورد باعث شد تا او سفرهای مکرری را در مورد کشور انجام دهد و بی قراری عاشقانه و همچنین تقاضا برای آلبوم هایی با تصاویر مکان های خارج از کشور که در پایان جنگ های ناپلئونی به وجود آمد، او را به طور منظم در اروپا سوق داد.
- منابع:
- تبلیغات:
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.